Aktualności : ArtexIT - specjaliści od wdrożeń IT

AktualnościPrzygotuj się na zmiany!

2016-10-20
Już od 1 stycznia 2017 roku małe i średnie przedsiębiorstwa będą musiały udostępniać Urzędowi Skarbowemu szczegółowe dane finansowo-księgowe oraz handlowe w formie elektronicznej.

Obowiązek comiesięcznego przekazywania pliku JPK_VAT (ewidencja zakupu i sprzedaży VAT) będzie obowiązywał od:

 

                         •         1 stycznia 2017r. – małe i średnie podmioty

 

                      •         1 stycznia 2018r. – mikro przedsiębiorcy.

 

Podział przedsiębiorstw pod względem wielkości definiuje ustawa z dnia 2 lipca 2004 o swobodzie gospodarczej:

 

    -  Duże Przedsiębiorstwo – powyżej 250 pracowników lub roczny obrót równy lub większy niż 50 mln € lub roczna suma bilansowa większa niż 43 mln €

 - Średnie Przedsiębiorstwo – mniej niż 250 pracowników oraz roczny obrót mniejszy niż 50 mln € lub roczna suma bilansowa mniejsza niż 43 mln €

- Małe Przedsiębiorstwo – do 50 pracowników oraz roczny obrót i całkowity bilans roczny nie przekracza 10 mln €

- Mikro Przedsiębiorstwo – do 10 pracowników oraz roczny obrót i całkowity bilans roczny nie przekracza 2 mln €

 

Elektroniczna kontrola przedsiębiorstw  polega na udostępnianiu przez firmy danych z ksiąg podatkowych na żądanie organu podatkowego w ujednoliconej formie elektronicznej. Dodatkowo firmy prowadzące księgi w programach komputerowych mają obowiązek, bez wezwania przez Urząd Skarbowy, okresowo przekazywać dane z ewidencji VAT.  Informacje będą raportowane w ściśle określony sposób – za pomocą JPK czyli Jednolitego Pliku Kontrolnego, co wymaga zmian w systemach informatycznych przedsiębiorstw. Opublikowane struktury Jednolitego Pliku Kontrolnego narzucają, oprócz formatu plików, także ich strukturę i zawartość.

Zachęcamy do zapoznania się z filmem szkoleniowym dotyczącym JPK. Materiał dostepny po uruchomieniu poniższego linku:

ftp://jpk:rq4mGEy2@ftp.streamsoft.pl/JPK_-_Szkolenie_multimedialne.mp4

 

 

Masz pytania, jesteś zainteresowany ofertą

ARTEX IT Artur Gregorczyk

Biuro: 
ul. Podmiejska 6a, 26-600 Radom
e-mail: biuro@artexit.pl

Tel.:  48 48 385 13 75
Fax : 48 385 13 75 wew. 27

Oferty i zapytania:
Tel. : 48 385 13 75 wew. 26

więcej

Pomoc zdalna

Klienci
którzy nam zaufali

Zobacz dlaczego warto zaufać specjalistom

Biuro: ul. Struga 60, 26-600 Radom

copyright © 2014 www.artexit.pl

projekt i wykonanie: www.zaginionestudio.pl